Τα μυστικά ενός πετυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος.

Η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ένα θέμα που έχει πολλές συνιστώσες και παραμέτρους. Η εύρυθμη λειτουργία που θα οδήγηση στην επιτυχία βασίζετε πάνω σε δύο βασικούς πυλώνες. Την ορθή κατασκευή του καταστήματος αλλά και την αποδοτική προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος.

Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος διέπεται από νόμους. Η λειτουργικότητα, η ασφάλεια και το περιεχόμενο είναι μόνο τα βασικά που θα συντελέσουν στην όσο το δυνατόν καλύτερη προβολή των προϊόντων σας στο διαδίκτυο. Το σημείο κλειδί για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα είναι να θυμόμαστε πάντα ότι ο στόχος είναι ο επισκέπτης της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε πελάτης μας. Να εκτελέσει δηλαδή μια διαδικτυακή παραγγελία μέσο του ηλεκτρονικού καταστήματος μας.

Tip: Η κάθε λειτουργία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος πρέπει  να γίνετε γρήγορα. Ο χρήστης δεν πρέπει να περιμένει πάνω 3 έως 4 δευτερόλεπτα για κάθε ενέργεια που εκτελεί.

Tip: Κάθε λειτουργία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος πρέπει να είναι απλή και να γίνετε σε λίγα βήματα. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν είναι όλοι οι επισκέπτες μας το ίδιο εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο.

Tip: Ασφάλεια. Ο επισκέπτης μας για να μετατραπεί σε πελάτη πρέπει να έχει πάντα την αίσθηση της ασφάλειας όταν περιηγείται στο κατάστημα μας. Εκτός από το προγραμματιστικό κομμάτι της ασφάλειας, ενέργειες όπως η προσθήκη σταθερού τηλ. επικοινωνίας καθώς και η προσθήκη των πραγματικών μας στοιχείων ως πωλητές είναι ενέργειες που κάνουν τον επισκέπτη να εμπιστεύεται το ηλεκτρονικό κατάστημα μας. Ο μηχανισμός κρυπτογράφησης  SSL (πράσινη κλειδαριά – πάνω δεξιά στον browser) είναι και αυτό ένα πολύ καλό μέτρο.

Προώθηση ηλεκτρονικού καταστήματος.

 Η προώθηση του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος είναι το 50% της συνολικής επιτυχίας του. Ο χρυσός κανόνας της προώθησης είναι αυτό που στην γλώσσα της διαφήμισης ονομάζουμε στόχευση. Δεν έχει σημασία το πλήθος των επισκεπτών αν οι επισκέπτες δεν έχουν καμία σχέση με τα προϊόντα που πουλάμε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Όσο πιο συγκεκριμένο είναι το κοινό στο οποίο προβάλουμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα τόσο πιο μεγάλος θα είναι ο αριθμός των επισκεπτών που τελικά μετατρέπονται σε πελάτες.

Tip: Πριν ξεκινήσουμε κάθε ενέργεια προώθησης πρέπει να έχουμε ένα marketing plan για το προϊόν μας. Έτσι θα ξέρουμε σε πιο ακριβός κοινό απευθυνόμαστε. Κάθε διαφορετικό group καταναλωτών έχει διαφορετικές συνήθειες αυτό σημαίνει ότι προσεγγίζετε με διαφορετικό τρόπο.

Tip: Πρέπει να ορίσουμε ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό που θα δαπανάμε σε έξοδα διαφήμισης κάθε μήνα. Οι μεταβολές του ποσού αυτού είτε προς τα επάνω είτε προς τα κάτω πρέπει να γίνονται κατόπιν σχεδιασμού.

Tip: Σε βάθος χρόνου ( κάθε 3 έως  5 μήνες) πρέπει να κάνουμε έλεγχο των αποτελεσμάτων της διαφήμισης μας. Το βασικό που πρέπει να ελέγξουμε είναι αν τα χρήματα που διαθέσαμε φέραν κέρδος. Αυτό προϋποθέτει να καταγράφουμε την προέλευση κάθε πώλησης μας.