Ιστοσελίδα σχεδιασμένη για τις ανάγκες του επισκέπτη.

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε για ποιόν λόγο θα πρέπει η κάθε ιστοσελίδα να σχεδιάζετε και να υλοποιείται με γνώμονα τις ανάγκες του επισκέπτη – πελάτη της επιχείρησης και όχι με γνώμονα τα «θέλω» του επιχειρηματία που προβάλετε μέσα από την ιστοσελίδα.

Είναι πολύ σύνηθες το γεγονός ο επιχειρηματίας που θέλει να κατασκευάσει μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή του να παρεμβαίνει στον τρόπο που αυτή σχεδιάζετε με σκοπό να την φέρει κοντά στα μέτρα του και στην προσωπική του αντίληψη , λογική και γούστο. Τα πράγματα δεν λειτουργούν πάντα έτσι όμως. Κάθε προϊόν ή υπηρεσία που θα προβάλει η εκάστοτε ιστοσελίδα έχει κάποιο κοινό στο οποίο απευθύνετε. Ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε υπάρχουν κανόνες για το πως θα σχεδιαστεί η ιστοσελίδα. Παρακάτω θα σας παραθέσω μια σειρά με «λάθη» και «σωστά» που γίνονται στον σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας που έχει ως στόχο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των επισκεπτών.

Λάθος: Σχεδιασμός ιστοσελίδας χωρίς να υπάρχει το αντίστοιχο Marketing Plan – Target Group της ιστοσελίδας. Πρέπει να ξέρουμε πάντα το κοινό μας.

Λάθος: Επιλέγουμε λάθος τύπο ιστοσελίδας. Υπάρχουν διάφοροι τύποι ιστοσελίδων από Blog και Forums μέχρι ηλεκτρονικά καταστήματα και Portfolio websites. Κάθε είδος επιχείρησης έχει και έναν συγκεκριμένο τύπο ιστοσελίδας που πρέπει να επιλέξει για να προβάλει το περιεχόμενό της με επιτυχία.

Λάθος: Επιλέγουμε σχεδιασμό, χρώματα και δομές σύμφωνα με το προσωπικό μας «γούστο» και δεν βασιζόμαστε στα πρέπει που ορίζει το κοινό μας.

Σωστό: Παρακολουθούμε και αναλύουμε τι κάνουν σωστά και τι λάθος άλλες επιτυχημένες ιστοσελίδες με το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία με εμάς. Προσοχή δεν αντιγράφουμε ποτέ περιεχόμενο. Παίρνουμε ιδέες για την σχεδίαση και την δομή. Το περιεχόμενο μας πρέπει να είναι πάντα μοναδικό.

Σωστό: Δεχόμαστε FeedBack. Ζητάμε από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας και τους πραγματικούς μας πελάτες να μας που την γνώμη τους. Δεχόμαστε την κριτική και προσπαθούμε να προσαρμοστούμε.

Σωστό: Έχουμε πλαισιώσει την κάθε ιστοσελίδα με μια αναφορά ανάλυσης απαιτήσεων και με ένα επαγγελματικό Marketing Plan εφαρμοσμένο πάνω στην περίπτωση την εκάστοτε επιχείρησης.

Είναι σίγουρο ότι η κατάλληλη ιστοσελίδα είναι σε θέση να φέρει χρήματα στην επιχείρηση αρκεί να συμμορφώνεται σε συγκεκριμένες τεχνικές και στους κατάλληλους κανόνες σχεδίασης. Επίσης πρέπει να προβάλετε σταθερά και με κόστος προώθησης τέτοιο ώστε να μπορεί να αποσβεστεί.