Η σωστή διαδικτυακή παρουσίαση των προϊόντων σας.

Είναι γεγονός ότι ο εκάστοτε επισκέπτης – καταναλωτής που επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας ενδιαφέρεται για συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με το προϊόν που θέλει να αγοράσει. Ένα καλοσχεδιασμένο και λειτουργικό website χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο σχετικά με τα προϊόντα του είναι δώρον άδωρον. 

Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες επισκεπτών – καταναλωτών που λειτουργούν διαφορετικά. Η πρώτη κατηγορία είναι οι καταναλωτές οι οποίοι ξέρουν ακριβώς τι θέλουν να αγοράσουν και το βασικό του κριτήριο είναι η τιμή σε σχέση με την ποιότητα. Σε αυτήν την πρώτη κατηγορία καταναλωτών πρέπει να τους τροφοδοτούμε με πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του προϊόντος, άμεσα χωρίς κείμενα με πομπώδεις διαφημιστικές εκφράσεις, σε αυτήν την κατηγορία μας ενδιαφέρει να βγει η πρωτογενής πληροφορία του προϊόντος π.χ.(Διαστάσεις, χρώμα, χαρακτηριστικά ποιότητας, τεχνολογικά χαρακτηριστικά, χώρα κατασκευής κτλπ). Το δεύτερο πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η τιμή, πρέπει να είναι πάντα ξεκάθαρη (Αποφύγετε τα «ψιλά γράμματα» που αναδιαμορφώνουν τις τιμές). Τέλος πρέπει να είναι ξεκάθαρος ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί το προϊόν του. Όσο πιο εύκολη είναι η αγορά του προϊόντος τόσο θα αυξάνονται και οι πωλήσεις του.

Δεύτερη κατηγορία καταναλωτών είναι η κατηγορία των καταναλωτών που τους κερδίσαμε και τους οδηγήσαμε στην αγορά κάποιου προϊόντος χωρίς πιο πριν να το είχανε προγραμματίσει. Σε αυτήν την κατηγορία καταναλωτών πρέπει να καταλάβουμε ότι εμείς (οι πωλητές) δημιουργούμε την ανάγκη κατανάλωσης και απόκτησης κάποιου προϊόντος. Για να το πετύχουμε αυτό απαιτούνται πολυμέσα και συγκεκριμένα κείμενα τα οποία θα δημιουργήσουν σκέψεις και συναισθήματα στους καταναλωτές. Αυτό που πρέπει να έχουμε ως στόχο είναι ότι πρέπει να δημιουργήσουμε κάποια Επιθυμία στο μυαλό των καταναλωτών. Οι πληροφορίες αυτές που θα παρέχουμε δεν είναι πληροφορίες που δεν απαντάνε ψυχρά στο «τι» πουλάμε αλλά στο «γιατί». Αυτό συμβαίνει γιατί ο καταναλωτής σε αυτήν την δεύτερη κατηγορία δεν αγοράζει κάτι με κάποιον αντικειμενικό λόγο π.χ.(Υπάρχει ένας μοναδικός λόγος κάποιος να αγοράσει ένα κατσαβίδι, ο αντικειμενικός λόγος αγοράς είναι να βιδώσει κάτι. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι που κάποιος αγοράζει μια επώνυμη τσάντα, είναι σίγουρο ότι ποτέ κάνεις δεν θα αγόραζε ένα ακριβό brand τσάντας για να μεταφέρει απλός τα πράγματά του. ) Από το προηγούμενο παράδειγμα καταλαβαίνουμε ότι οι καταναλωτές της δεύτερης κατηγορίας αγοράζουν για πιο αφηρημένους λόγους όπως είναι η ανάδειξη του κύρους, το συναίσθημα, η ανάδειξη τη κοινωνικής θέσης κτλπ.

Παρακάτω θα σας παραθέσω έναν συγκριτικό των δύο ομάδων καταναλωτών.

Πρώτη κατηγορίας καταναλωτών (έχουν αντικειμενική ανάγκη που πρέπει καλύψουν).

– Άμεση παρουσίαση των χαρακτηριστικών του προϊόντος.
– Παρουσιάζουμε το «τι» αγοράζει ο καταναλωτής.
– Παρουσιάζουμε ξεκάθαρα την τιμή του προϊόντος.
– Διαφημιστικά που έχουν στο κέντρο το προϊόν και τις λειτουργίες – χαρακτηριστικά του.

Δεύτερη κατηγορίας καταναλωτών (δεν υπάρχει άμεση ανάγκη αλλά δημιουργείται).

– Μερική η δευτερευούσης σημασίας η παρουσίαση των  χαρακτηριστικών του προϊόντος.
– Παρουσιάζουμε το «γιατί» αγοράζει ο καταναλωτής το προϊόν μας.
– Παρουσιάζουμε το Brand name του προϊόντος η τιμή είναι δευτερεύων παράγων μπροστά σε ένα δυνατό Brand.
– Διαφημιστικά που έχουν στο κέντρο τον άνθρωπο, το κύρος την κοινωνική θέσει την ιδιοσυγκρασία .

Παρακάτω θα σας παραθέσω έναν συγκριτικό των δύο ομάδων καταναλωτών ανάλογα με τα είδη προϊόντων.

Πρώτη κατηγορίας καταναλωτών (έχουν αντικειμενική ανάγκη που πρέπει να καλύψουν).

  • Εργαλεία
  • Είδη πρώτης ανάγκης
  • Αναλώσιμα
  • Ανταλλακτικά
  • Εξαρτήματα
  • Εκπαίδευση
  • Μεταφορές
  • Πρώτες ύλες

Δεύτερη κατηγορίας καταναλωτών (δεν υπάρχει άμεση ανάγκη αλλά δημιουργείται).

  • Ρούχα
  • Υποδήματα
  • Καλλυντικά
  • Είδη ομορφιάς
  • Κοσμήματα
  • Ταξίδια αναψυχής
  • Έργα τέχνης

 

Τέλος πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου κάποια προϊόντα βρίσκονται άλλοτε στην πρώτη και άλλοτε στην δεύτερη κατηγορία ανάλογα με την αιτία αγοράς,  μπορεί για παράδειγμα κάποιος καταναλωτής να αγοράσει υποδήματα και ρούχα ως πρώτη ανάγκη. Επίσης κάποιος μπορεί να αγοράζει είδη πρώτης ανάγκης βάση brand name αλλά στην παρουσίαση μας θεωρούμε αυτές τις περιπτώσεις δευτερευούσης σημασίας.